Aktuálně

Letní soutěžení

Soutěže pro děti se sladkými odměnami :-) ... více

Hurá prázdniny!!!

... více
Kontakt
OÚ Hrdibořice
Hrdibořice 6
798 12 Kralice na Hané
tel. 582 382 062
Dat. schránka: m6uar88
ou@hrdiborice.cz

Úřední hodiny
Úterý 17:00 - 19:00

Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec Hrdibořice má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

 
Sazebník úhrad za poskytování informací

Celková cena nákladů za poskytnutí informace je stanovena součtem nákladů za jednotlivé zpoplatněné úkony. 

Vyhledání informace : 

Za každou započatou hodinu                                      150 Kč 

Pořízení fotokopie :

černobílá kopie A4, jednostranně                               2 Kč

černobílá kopie A4, oboustranně                                3 Kč

Barevná kopie A4,  50 - 100% barevné plochy            7 Kč

Barevná kopie A4, 10 - 50% barevné plochy               5 Kč

Barevná  kopie A4  do 10% barevné plochy                3 Kč 

Pořízení kopie tiskem (formát A4)                              2 Kč

Pořízení kopie na vlastní disketu                               ---

Odeslání informace e-mailem                                   ---              

 

Odeslání informací žadateli poštou dle aktuálních tarifů České pošty.

Tento sazebník byl schválen zastupitelstvem obce Hrdibořice dne 26.1.2009.

Ruší se Sazebník ze dne 24.10.2005

Formuláře:

Výroční zpráva o poskytování informací:

 


 

 

2011 © Obec Hrdibořice - Created by Radek Ohanka / eonline.cz